Ο Εμπορικός σύλλογος εκφράζει την αντίθεσή του με την προτεινόμενη χάραξη της παράκαμψης της πόλης μας, έτσι όπως προτείνεται στη μελέτη περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων (τμήμα Ι) της "Μελέτης κατασκευής της παράκαμψης της Κάτω Αχαΐας και βελτίωσης του δρόμου προς Άραξο".
Η κατασκευή παράκαμψης της πόλης μας είναι αναγκαία και επιβεβλημένη. Kανείς δεν έχει αντίρρηση για την κατασκευή ενός τέτοιου σημαντικού έργου που θα αποφορτίσει κυκλοφοριακά την πόλη μας από την κίνηση διερχόμενων τροχοφόρων οχημάτων.
Η προτεινόμενη ως κύρια λύση (επιλογή 1), η βόρεια χάραξη, εφάπτεται του σχεδίου πόλης και θα μεταφέρει το πρόβλημα μερικά μέτρα βορειότερα, ενώ σε λίγα χρόνια θα είναι ένας δρόμος εντός του σχεδίου της πόλης, αφού ταυτόχρονα μελετάται και η επέκταση του σχεδίου προς αυτή την κατεύθυνση και προτείνεται αυτός να λειτουργήσει ως συλλεκτήρια οδός της πόλης. Με την προτεινόμενη χάραξη διακυβεύεται ο σκοπός του έργου και αυτοαναιρείται ο χαρακτήρας της οδού ως παρακαμπτήρια.
Η προτεινόμενη βόρεια παράκαμψη παραβιάζει ευθέως και κατάφωρα το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο Κάτω Αχαϊας, το οποίο εγκρίθηκε ήδη από το1986, με την υπ? αριθ. 29437/1127/17-4-1986 απόφαση του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ (ΦΕΚ 437 τ. Δ/12-5-1986), με βάση τις διατάξεις του Ν. 1337/1983 (άρθρα 2 και 3).Το ΓΠΣ προβλέπει ρητώς, σαφώς και επιτακτικά τη νότια παράκαμψη και εν συνεχεία δυτική παράκαμψη της πόλεως, ώστε να συνδέεται με της κοινωνικές και οικονομικές υποδομής που σχεδιάσθηκαν και υπάρχουν στο νότιο τμήμα της πόλεως.
Η κατασκευή της παράκαμψης βόρεια της πόλης θα αλλοιώσει το εξαιρετικής ομορφιάς τοπίο στη περιοχή αυτή. Μάλιστα η ίδια η μελέτη ομολογεί πως η προτεινόμενη λύση θα αποτελέσει κίνητρο οικοδομικής δραστηριότητας στα όρια της οδού!
Παράλληλα αποκόπτει το παραλιακό μέτωπο της πόλης από τους κατοίκους της αφού δεν προβλέπει πουθενά διάβαση πεζών από την πόλη προς τη θάλασσα σε μία περιοχή που δεκαετίες τώρα οι κάτοικοι την χρησιμοποιούν και για αναψυχή.
Η χάραξη βόρεια των Νιφορεΐκων (Τμήμα ΙΙ) θα επιφέρει σημαντική επιβάρυνση από κίνηση των τροχοφόρων οχημάτων και αλλοίωση σε μία περιοχή που αναπτύσσεται ήδη ως περιοχή κύριας και παραθεριστικής κατοικίας. Τέλος η διαπλάτυνση του δρόμου θα γίνει στα όρια αρχαιολογικής περιοχής (ΠΑΧΟΥΜΑ).
Η προτεινόμενη χάραξη δεν απαλλάσσει καθόλου από τον κυκλοφοριακό φόρτο στην πόλη μας των οχημάτων που προέρχονται, από τους παραλιακούς οικισμούς που είναι Δυτικά αυτής και έχουν προορισμό το Κέντρο Υγείας Κάτω Αχαΐας και το αθλητικό κέντρο αφού θα είναι υποχρεωμένα να διέρχονται πάλι μέσα από την πόλη.
Η νότια χάραξη που απορρίπτει η μελέτη αφού τη χαρακτηρίζει ως λύση με σημαντικά πλεονεκτήματα και σαν πιθανή να υλοποιηθεί μελλοντικά δεν εντάσσεται στο Τ.Τ.Δ του έργου (σελ 4-17)!
Ο σύλλογός μας από καιρό έχει προτείνει την ανάγκη αλλαγής των χρήσεων γης στα νότια της πόλης αφού εκεί δεν επιτρέπεται ως τώρα καμιά εμπορική δραστηριότητα και υπάρχει πρόβλημα στέγασης εμπορικών επιχειρήσεων. Παράλληλα, με τη κατασκευή της Ολυμπίας οδού από τα όρια του ποταμού Πείρου έως τον προβλεπόμενο κόμβο Γομοστού θα προκύψει το τμήμα της υπάρχουσας Ν.Ε.Ο ΠΑΤΡΩΝ-ΠΥΡΓΟΥ.
Μια χάραξη της παράκαμψης στα νότια της πόλης, θα είχε καλύτερα αποτελέσματα για τη λειτουργία της πόλης μας αλλά και για το σκοπό που προορίζεται η κατασκευή αυτής της παράκαμψης. Θα επέτρεπε και την ανάπτυξη εμπορικών δραστηριοτήτων νότια της πόλης που τόσο το έχει ανάγκη και θα εξυπηρετούσε άμεσα και τον πληθυσμό των οικισμών που βρίσκονται νότια αυτής ως προς τη καλύτερη πρόσβαση τους και στη πόλη μας, αλλά και τις παραλίες της περιοχής. Τέλος και τα διερχόμενα οχήματα από άλλους όμορους Δήμους θα έχουν ασφαλή και ταχύτερη μετάβαση στον προορισμό τους.
Μια τέτοια χάραξη, θα έκανε την πρόσβαση των διερχόμενων οχημάτων από την πόλη μας πιο σύντομη και πιο ασφαλή, αφού στη λύση που προτείνεται από τους μελετητές, καθιστά αναγκαστική τη διέλευση μέσα από το ιστορικό και εμπορικό κέντρο της πόλης (του οποίου μάλιστα δημοπρατείται η ανάπλασή του) για αγορές, με ότι αυτό συνεπάγεται, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες.
Για όλους τους παραπάνω λόγους καλούμε το Δήμο Δυτικής Αχαΐας, την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος, τους υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής και τους μελετητές να λάβουν υπ όψιν τους την αντίθεση του εμπορικού κόσμου της πόλης στη προτεινόμενη χάραξη από τους μελετητές, της παράκαμψης της πόλης της Κάτω Αχαΐας.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου